20120508

söndagshäng hos oss.

somliga solar på berget.

andra planterar luktärt. två sådana här hinkar har jag gjort. för ett tag sedan mejlade jag ut på mitt trädgårdsnätverks forum om var jag kunde få tag på pil.
fick en del blandade svar och gick senare till den allmänna komposten som finns i skogen på berget utanför vår tomt.
och se, där var ju en nedsågad gammal pil! med massa rotskott. att jag har missat den!?
man får väl ta ett och annat rotskott från en gammal stubbe?
det gjorde jag iallafall och gottade mig åt att det är bra att vara självförsörjande.


liten surjordsnutt har jag gjort vid ormbunkarna också. med porslinsanemoner, hosta halcyon och sockblomma.
om jag behöver med surjord och torv finns även ett litet torvkärr vid komposten.
så lägligt va?







2 kommentarer:

  1. Kjempe nydelige bilder fra hagen. Her var det mange planter som hadde kommer skikkelig igang.

    Nyt dagene dine i hagen og kos deg. Klem

    SvaraRadera
  2. Skön känsla när man kan återanvända grejer och får gratis!

    SvaraRadera