20120708

botaniska häromdagen.

vi åkte till botaniska. längesen sist.

det är mexikanskt tema i år.

vi kollade in snygga dahlior.

och snygga tjejer.

och ibland är en kvist av ett silverpäron mer spännande än värsta feng shui-happeningen.

snygga var även barrträden.

och perennerna ser sådär malligt maffiga ut. perfekt placerade bredvid varandra i grupper.

i stenpartiet är det lite vildare.

och där kan man behöva lite klättringshjälp.

urskog i centrala göteborg.

och om en farfar möter upp och bjuder på glass på väg ut, så har det verkligen varit en lyckad utflykt!




5 kommentarer:

  1. Vackra bilder och den första är min favorit, jag blir också sugen på att åka dit - det är evigheter sen jag var där senast.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. en helt underbar bildberättelse! tar den en gång till innan jag går;)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Underbara bilder - igen! Och Botaniska är verkligen ett ljuvligt ställe, nästan mitt inne i Göteborg. Från den brusiga stora leden utanför så kommer man in i en rofylld och lugn oas. Ett av mina favoritställen!
    Ha det så bra!
    Hälsar Höstanemon

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder och vackert fotat! Kul bild du lyckades fånga med tjejen :-)

    /Annika

    SvaraRadera
  5. Helt underbara bilder.
    Luna

    SvaraRadera