20120804

hej. har ni glömt mig?


jorrå. jag lever. lite semesterslö sådär (så slö man nu kan vara med tre vilda ungar och ett hus med trädgård.) rättelse: försöker att vara så semesterslö som jag kan iallafall.
och trädgården frodas. det mesta är tyngt av många och kraftiga regn. och mördarsniglarna har världens röj efter att vi varit borta både i strömstad och på gotland.

hortensian blommar och jag har mängder av dom. så fint att ta in. och vilken lyx att bara gå och plocka ohejdat.





bänken används lite då och då. bland annat till tvångskramar.
inte fy skam.


den där örtträdgården är en salig blandning av kryddor och blomster. jag tycker att det är rätt oordnat och fint.



bland salvian (som jag ett tag trodde att jag hade klippt ner för hårt, vilket jag inte hade) blommar nu någon slags allium som jag satte förra hösten. har ingen aning om vad den hette, men det är fint att ha dom tillsammans med kryddorna.


vid dammen blommar astilbe, montbretia (som klarade av att övervintra hos mig) kransveronika, och grekvädd bland annat. ulleternellen är på gång och ett antal olika liljor blommar också.


gillar grekvädden, men saknar jätteverbenan som jag inte fick tag i denna våren. satte en fin liten rosa vädd förra året, men den verkar ha fått för mycket konkurrens från grekvädden och har inte visat sig ännu iallafall.


och gräsen är yviga. kanske borde jag dela och försöka minska denna hösten?



på framsidan som ligger åt söder ser det ut att trots kylan kommer vi att få några druvor trots allt.

2 kommentarer:

  1. Det ser alldeles fantastiskt ut.
    Och den där kramen....Så fint.
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Everything looks full of life! Your allium is the Drumstick allium, Allium Sphaerocephalon. I love the blue and red together... and the cute hug!
    ~Julie, US

    SvaraRadera