20130515

lund.


det är så fint i min rufsiga lund under äppelträd och min gigantiska summersnow.
astilbe i olika sorter kompar fint med sippor och nunneört. gillar verkligen det vinröda bladutsprånget på astilben mot den lila-rosa nunneörten.
gulsippa, balkansippa, svavelsippa, och fylld och vanlig vitsippa har jag i min lilla samling. har även upptäckt blåsippeliknande blad, men ingen blomma. låter den vara och ser om den kommer sig. jag pluttar ju ner växter utan att skriva upp. och då får man överraskningar. finns det någon odlad variant av blåsippa, kanske? jag har ingen aning...
och bakom allt breder sen jobbiga svalörten ut sig. egentligen breder den ut sig överallt, men jag försöker att ta bort det värsta runt det jag vill spara. just nu lyser den med små gula blommor för att sedan vissna ner och inte visa sig mer detta år.

helt okej för mig faktiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar