20130512

nu ska jag vara ordentlig.

och skriva upp vad jag sätter ut.
så att det inte blir som med inlägget tidigare,
idag köpte jag lite småttiga saker till under äppelträdet-rabatten. där har jag nunneört, olika sippor, och några olika sorters astilbe är på väg upp. bladen är fina mot det övriga.
det är en riktigt vår-rabatt!
idag pluttade jag ner...

• anemone blanda "white splendour" - vit balkansippa
• anemone blanda "charmer" - rosa balkansippa
• cardamine pentaphyllos - violett tandrot
• omphalodes runemas - violett tandrot
• omphalodes runemarkii "blue eyes - grekiskt ormöga



det känns sådär skoj i trädgården denna maj. vit fiberduk som extraskydd för den nya gräsmattan som nu äntligen gror. låååångsamt. och tjältorra växter här och var. det värsta är att jag tror att den gamla fina rosen mme plantier har fått sig en knäck och avlidit. sorgesamt!





2 kommentarer:

  1. Fina inköp!! Himla synd på den rosen tur det finns nya att köpa:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det blir väl att köpa nytt.... och vänta i 20 år innan den växt till sig. ;-)

      Radera