20130830

blandade blomster och ett tack.

hinner liksom knappt med att vara i min trädgård just nu. men den sköter sig fint. om än lite vilt.
det gör inte mycket, tycker ju om rufsiga rabatter. rosenskäran frösådde sig rikligt förra året och blommar fint just nu. tillammans med jätteverbena och luktärt som var det enda jag sådde i år.
jag har satt en del lökar (mest narcisser, rådjuren är ju extra hungriga på våren här) och väntar på mer på posten.

måste säga tack också. till rubens rabatter. jag fick frön från den underbart fina vallmo som ursprungligen kommer från claus dalby i danmark.
ni - trädgårdsbloggare.
attans, vad givmilda och snälla ni är!

TACK!








5 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Din trädgård verkar sköta sig bra även om du inte är där:)
    Ha en underbar dag!!!

    SvaraRadera
  2. Så vackert med luktärt, jätteverbena och rosenskäror ihop! Jag sådde en massa luktärtor, men fick dem inte planterade i tid och har inte skött om dem heller, bara ett fåtal blommor. Men nästa år!!!

    SvaraRadera
  3. Skønt bannerbillede, for jeg elsker kurve. Jeg synes dine billede er dejlige, i sær det med chokoladeblomsten!!

    SvaraRadera
  4. Åhhh så mycket vackert på din fina blogg. De daggvåta chokladblommorna får det att vattnas i munnen, jag älskar chokladblommor.

    SvaraRadera
  5. You have make beautiful photos!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera