20150625

Reaväxter och platsbrist.

På midsommardagen kör min lokala trädgårdshandel Isacssons handelsträdgård igång sin rea. Och det är en rejäl rea med 50 % på alla perenner, sommarblommor och krukor. Typ allt.
Var där tillsammans med en kompis och för en gångs skulle förhandlade jag mig inte. Grejen är den att jag inte riktigt vet var jag ska få plats med allt.
Men det blev några vita blodnävor. (dom kan man knö ner lite varstans), en jätteverbena, höstsilver ax, tre Clematis, flox och rejäla tant-astrar för lite mer färg på hösten. Plus nya sommarblommor till krukorna. Ikväll körde jag ett planteringsrace. Med hjälp av en katt som hoppade ner i planteringsgropen, anföll armarna, smög omkring och attackerade spadar.
Annars är det väldigt frodigt just nu. Och ett riktigt digitalis-år!








2 kommentarer:

  1. Your garden is looking particularly beautiful.

    SvaraRadera
  2. Just hittat din fin blogg. Ha en vacker torsdag :)

    SvaraRadera